POLITYKA PRYWATNOŚCI
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników za pośrednictwem:
    1. Strony,
    2. poczty elektronicznej na adres kontakt@paulinapiatek.pl,
    3. komunikatorów internetowych, a w tym w szczególności WhatsApp, Skype, Facebook Messenger, Instagram Direct Messages,
    4. Grupy na Facebooku,
    5. aplikacji Discord,
    6. platformy YouTube,
  2. Korzystanie ze Strony oraz kontaktowanie się z Administratorem za pośrednictwem kanałów komunikacji wymienionych w ust. 1 jest dobrowolne i oznacza akceptację postanowień Polityki Prywatności.
  3. Administratorem Strony i danych osobowych jest Paulina Piątek, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Paulina Piątek, NIP: 9552204099. Kontakt z Administratorem możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: kontakt@paulinapiatek.pl.
  4. Dane osobowe Użytkowników są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza dane osobowe przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, spełniających wymagania przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych. Dostęp do danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby należycie do tego upoważnione i zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy.
  5. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności, a każdego Użytkownika obowiązuje znajomość jej aktualnej treści. Data publikacji aktualnego brzmienia Polityki Prywatności znajduje się na końcu dokumentu.
II. DEFINICJE
  1. Przez pojęcia użyte w Polityce Prywatności, rozumieć należy:
    1. „Administrator” – Paulina Piątek, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Paulina Piątek, NIP: 9552204099;
    2. „Użytkownik” – każdy podmiot przebywający na Stronie lub korzystający z któregokolwiek z kanałów komunikacji, o których mowa w pkt. I ust. 1;
    3. „Strona” – strona internetowa dostępna pod adresem www.paulinapiątek.pl oraz wszystkie jej podstrony;
    4. „Grupa na Facebooku” – grupa „Prawo IT” na platformie społecznościowej Facebook, której administratorem jest Paulina Piątek lub osoby przez nią mianowane;
    5. „RODO” – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
III. PRZETWARZANIE I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  1. Dane osobowe Użytkowników podawane są przez nich dobrowolnie, jednakże nie podanie pewnych danych, co do zasady oznaczonych jako obowiązkowe, może skutkować brakiem możliwości wykonania danej usługi lub osiągnięcia określonego celu.
  2. Dane osobowe przekazywane przez Użytkownika za pośrednictwem kanałów komunikacji wymienionych w pkt. I ust. 1 mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
    1. dokonanie wyceny usługi , wykonanie usługi lub umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    2. wystawienie faktury i wypełnienie innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    3. udzielenie rabatu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
    4. rozpatrzenie reklamacji lub roszczeń – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    5. ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
    6. przechowywanie informacji o nieopłaconych usługach oraz na potrzeby zabezpieczenia informacji w celach archiwalnych i dowodowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
    7. tworzenie rejestrów i ewidencji wymaganych przez przepisy RODO – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO;
    8. zarządzanie Stroną, Grupą na Facebooku i aktywnością Administratora na innych platformach społecznościowych oraz zamieszczanie komentarzy tamże – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO;
    9. badanie satysfakcji z oferowanych usług – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  3. Z zastrzeżeniem ust. 4 i 7, Użytkownikowi przysługuje w każdej chwili prawo dostępu do treści jego danych osobowych, ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania dostępu do danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na zasadach określonych we właściwych przepisach o ochronie danych osobowych), jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych. Użytkownikowi przysługuje też prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa. W tych celach Użytkownik może zwrócić się do Administratora na adres e-mail: kontakt@paulinapiatek.pl.
  4. Skorzystanie z praw, o których mowa w ust. 3, pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano zgodnie z prawem do chwili wystąpienia przez Użytkownika z odpowiednim żądaniem.
  5. Dane Użytkownika nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej, do państw trzecich. Z uwagi na korzystanie przez Administratora z usług Google, dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach. Poziom ochrony danych osobowych oferowany przez Google jest zgodny z wymogami prawa Unii Europejskiej.
  6. Dane osobowe Użytkowników są przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych celów lub usług, oraz:
    1. przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem;
    2. przez okres wymagany przepisami prawa podatkowego – w odniesieniu do danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków z prawa podatkowego;
    3. do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub w celach marketingowych;
    4. do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody;
  7. Zakres każdego z praw Użytkownika oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. To, z którego uprawnienia Użytkownik będzie mógł skorzystać, zależeć będzie np. od podstawy prawnej wykorzystywania przez Administratora jego danych oraz celu ich wykorzystania. Usunięcie danych nie nastąpi, jeżeli przetwarzanie danych będzie niezbędne dla wywiązania się przez Administratora z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania danych, lub do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  8. Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych, zewnętrznych stron internetowych. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony, a Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminami tych stron.
  9. Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych m.in. następującym podmiotom:
    1. Infakt Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie, ul. Kącik 4, Kraków 30-549, NIP: 9452121681 – w celu generowania dokumentów księgowych oraz prowadzenia rozliczeń;
    2. Google Ireland Limited, zarejestrowana i działająca zgodnie z prawem irlandzkim (numer rejestracyjny: 368047), z siedzibą w Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia – w celu korzystania z usług Google;
    3. Jan Dembicki VIPserv.org, ul. Hery 25B/53, 01-497 Warszawa, NIP: 5222718918 – w celu obsługi poczty elektronicznej;
    4. zleceniobiorcy lub podwykonawcy zaangażowani do obsługi technicznej, administracyjnej lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz klientów Administratora.
  10. Podmioty, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych gwarantują wypełnianie obowiązków nałożonych przez RODO i inne przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych.
  11. Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i samodzielnie wykonuje obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych.
  12. Dane osobowe Użytkownika nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, ani nie będą nigdy przedmiotem odsprzedaży podmiotom trzecim.
IV. KOMENTARZE
  1. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez Użytkowników na platformach społecznościowych, a w tym Facebook, Instagram, YouTube i Discord. Administrator zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy, które uzna za niestosowne lub niezgodne z prawem oraz do blokowania Użytkowników – autorów takich komentarzy.
IV. TECHNOLOGIE
  1. Prawidłowe korzystanie ze Strony wymaga posiadania urządzenia dostępowego spełniającego następujące warunki:
    1. dostępem do sieci Internet;
    2. przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie stron www;
Data publikacji Polityki Prywatności: 5 lipca 2019 r.